Contract semnat, de circa 1,5 miliarde lei

Contract semnat, de circa 1,5 miliarde lei

Contractul de lucrări în valoare de circa 1,5 miliarde lei (1.498.976.758,87 lei) a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks

Acesta vizează modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu – Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria-Brașov -București – Constanța.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar termenul de execuție este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanție de 2 ani.

Contractul are ca obiectiv modernizarea a 22,34 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 15 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), 17 de podețe, 1 pasaj superior, 3 pasaje inferioare, 2 tuneluri, lucrări civile în 4 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).

Lucrările de modernizare a subtronsonului Cap Y Ilteu – Gurasada contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, îmbunătățirea relațiilor comerciale cu operatorii de transport și relansarea economiei regionale.

 

 


Sursa articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *